DEL 1 (SPÖKET I GAMLA PIRATBAREN)

 här är sagan som alla har tjatat om :) : ( --------------------------------------  hej! jag heter luddis01 och för några år sen va jag med om ett  jäte läskigt äventyr  jag ska bäretha      det börja  med att jag skulle gå till glass baren och köpa litte glass och då träffa jag en kompis som hete 3369  vi blev goda vänner tilss en dag      vi skulle gå och fiska när vi hörde nån skrika  väm va det sa jag jag? vet inte sa 3369   vi gick närmare då  såg vi en tjej komma springande i full vart   hjälp hjälp !! sa hon vad har hänt fråga vi    det är ett spöke i vattenfallet    och föresten vad heter du jag heter mollymo så hon      kom vissa vart du såg  spöket .............     å vad läskigt tycker jag :S jag kan knapt vänta tills nästa del kommer  och vill ni kolla min saga som jag skika in  till panfu    Oj då! Men vi kan hjälpa till att laga ditt skepp så att ni kan åka vidare till Chiconahuiehecatl Tack sa jag, men hur ska vi göra det?? Då berättade de små rymdvarelserna (som hette Chicki & Bicki) att vi kunde använda lite av deras tuggummi som planeten hade HUR mycket som helst av! Ja, va snällt sa jag. Vi hade precis börjat att samla in tuggumit i en stor skottkärra när plötsligt min Tigerbolly var borta!!!! Han hade haft jättekul bland allt rosa tuggummi och hoppat överallt och var nu försvunnen! Men när jag vände mig om så ser jag en liten rosa boll som sitter fast i allt det rosa!! Han gnäller o försöker ta sig därifrån… Chicki & Bicki hämtar en speciell dammsugare som suger upp allt det rosa så bara lilla Tigerbollyn blir kvar…han ser lite tilltufsad ut men är glad att kunna röra sig igen! Nu kan vi börja laga vårt skepp igen. Det tar sin tid men till slut så är skeppet lagat, men precis när vi skulle åka så hörde vi en STOR smäll!! Va’ var det sa jag???? Min Tigerbolly blev rädd och kröp ihop i ett hörn, och min Marieta Missi började gråta.. och när jag kollade ut genom fönstret så såg jag Minityren som höll fast skeppet med sina långa armar..nej vad ska vi göra??? Men då kom våra nya kompisar Chicki & Bicki och hjälpte oss ännu en gång! De tog sin stora dammsugare och sög in Mintisaken i den…jiippiii!!! nu kan han inte göra någon dumt mer!! Vi vinkade till de små varelserna och satt i gång ultra turbon.
Nu skulle vi äntligen åka mot planeten Chiconahuiehecatl, hoppas hoppas inget mer händer….
                                                                                                                                              tycker ni att den va bra  det tycker jag   //eran luddis :D

Kommentarer
Postat av: linus

ja ludde den var bra

2010-11-12 @ 17:42:48
Postat av: 3369

Ge mig ett B B ge mig ett R R ge mig ett A A va blir det BRA

2010-11-12 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0